132 هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی درجانی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت مرکبات از باغات استان گیلان، اظهارکرد: تاکنون به همت باغداران گیلانی 132 هزار تن انواع مرکبات از باغات استان برداشت شده است.

132 هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد

درجانی با بیان اینکه این میزان از 85 درصد مرکبات باغات گیلان برداشت شده است، اضافه نمود: ارزش مرکبات برداشت شده 145 میلیارد تومان است. برداشت مرکبات تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی می گردد با توجه به شرایط موجود 153 هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان برداشت گردد، گفت: با برداشت این میزان مرکبات در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی برداشت ها خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان دارای 11 هزار هکتار باغ مرکبات و 28 هزار باغدار است، ادامه داد: گیلان در زمینه فراوری مرکبات در صندلی پنجم کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های رودسر، املش و لنگرود بیشترین باغ های مرکبات گیلان را دارند، اظهارکرد: پرتقال، نارنگی، لیمو، نارنج و بالنگ از مهمترین مرکبات فراوریی باغداران گیلانی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 432

به "132 هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "132 هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید