425 مجوز مشاغل خانگی فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد

به گزارش سهندبلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور 425 مجوز مشاغل خانگی فراوری صنایع دستی در این استان از ابتدای سال جاری اطلاع داد.

425 مجوز مشاغل خانگی فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر توضیح داد: بیشترین میزان مجوزها با 180 مورد به رشته گلیم بافی و 157 مورد به رشته ورنی بافی صادر شده است.

او با اذعان به اینکه اردبیل قطب فراوری بافته های داری کشور است، افزود: دو مجوز به جاجیم بافی، چهار مجوز به رودوزی های سنتی، چهار مجوز به البسه محلی، 24 مجوز به قلم زنی روی فلز، سه مجوز به زیورآلات سنتی و 15 مجوز به معرق چوب ارائه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل همچنین به صدور پنج مجوز به سفالگری، دو مجوز به نقاشی روی شیشه، سه مجوز به نگارگری، 19 مجوز به فراوریات چرمی دست دوز، پنج مجوز به تراش سنگ های قیمتی و دو مجوز به ملیله سازی اشاره نمود.

فلاحی تاکید نمود: مجوزهای مشاغل خانگی به فراوری کنندگان مستقل یا پشتیبان صادر شده و میزان اشتغال زایی به مراتب بیشتر از مجوزهای صادره است.

او افزود: به دلیل اعطای تسهیلات ارزان، مشاغل خانگی با استقبال روبرو است و در راستای حمایت از فراوری صنایع دستی صدور مجوز با جدیت انجام می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3206

به "425 مجوز مشاغل خانگی فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "425 مجوز مشاغل خانگی فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید