79 میلیارد تومان به طرح های پرورش دام وطیور در اردبیل پرداخت شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، نوبخت اژدری عصر دوشنبه در جلسه توسعه فرآورده های دامی در اردبیل افزود: این میزان تسهیلات به 419 طرح سرمایه ای و سرمایه در گردش در زمینه پرورش دام و طیور پرداخت شده است.

79 میلیارد تومان به طرح های پرورش دام وطیور در اردبیل پرداخت شد

وی با اشاره به اشتغالزایی 872 نفر با پرداخت این میزان تسهیلات ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات بهین یاب، فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بوده است.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل با تشریح دیگر اقدامات انجام شده در حوزه امور دام اضافه نمود: اجرای شهرک دامپروری مشگین شهر با ظرفیت دو هزار راس گاو اصیل شیری و چهار هزار راس کل گله یکی از طرحهای بسیار ارزشمندی است که فراوری شیرو فرآورده های لبنی را در استان بیش از پیش شکوفا می نماید.

وی تصرح کرد: واگذاری زمین برای طرح سرمایه گذاری احداث واحد پرورش گوسفند داشتی 10 هزار راس مولد و بز شیری 10 هزار راس مولد جهت پرورش و فراوری نژاد های اصلاح شده خارجی گوسفند و بز در شهرستان نمین از دیگر فعالیت های شاخصی است که در حوزه امور دام شاهد آن بودیم.

اژدری در خصوص تلقیح مصنوعی دام های سنگین استان با اسپرم های نرهای اصلاح شده داخلی و خارجی تاکید نمود که در این زمینه تاکنون 17 هزار راس در راستای افزایش فراوریات دامی و کاهش هزینه های فراوری در شش ماهه نخست امسال انجام شده است.

به گفته وی اجرای طرح توسعه نژاد گاو دومنظوره در سطح دامداری های روستایی و تلقیح مصنوعی گاوهای دو رگ و بومی با اسپرم گاو دو منظوره به تعداد پنج هزار 694 راس نیز از دیگر فعالیت ها در شش ماهه نخست بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 21

به "79 میلیارد تومان به طرح های پرورش دام وطیور در اردبیل پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "79 میلیارد تومان به طرح های پرورش دام وطیور در اردبیل پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید