ادعای مخالفان مادورو: با مداخله خارجی در امور ونزوئلا مخالفیم

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، گوستاو تارئه نماینده ویژه مخالفان دولت ونزوئلا روز پنج شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مخالفان دولت به هیچگونه تسلیحات نظامی احتیاج ندارند و مخالف هرگونه مداخله نظامی در امور این کشور هستند.

ادعای مخالفان مادورو: با مداخله خارجی در امور ونزوئلا مخالفیم

فرستاده ویژه خوآن گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا نزد سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) با رد این احتمال که مخالفان به تسلیحات دفاعی مجهز شوند؛ در خصوص احتمال مداخله خارجی گفت: ما به آن تسلیحات و به نیروی نظامی احتیاج نداریم.

لازم به ذکر است که تنشهای سیاسی در ونزوئلا از روز 23 ژانویه و به دنبال اعلام ریاست جمهوری خودخوانده از سوی خوآن گوایدو رهبر مخالفان شدت یافت و سبب صف بندی کشورها در عرصه بین الملل شد. دولت آمریکا و متحدان غربی آن ریاست جمهوری خودخوانده گوآیدو را به سرعت به رسمیت شناختند. در مقابل، دولتهای روسیه، چین و مکزیک از دولت قانونی نیکلاس مادورو حمایت نموده و علیه هرگونه مداخله در امور داخلی کاراکاس به آمریکا هشدار دادند.

با این حال، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا ساعاتی پیش در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد که بحران ونزوئلا تنها در صورت استعفای نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور حل خواهد شد. او همچنین وعده داد که به زودی به منطقه سفر خواهد نمود؛ اما زمان دقیق آن را اعلام نکرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 644

به "ادعای مخالفان مادورو: با مداخله خارجی در امور ونزوئلا مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مخالفان مادورو: با مداخله خارجی در امور ونزوئلا مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید