بازار داغ کتاب های مصور

به گزارش سهندبلاگ، سال جاری سال بزرگی برای سالگرد کتاب های مصور است. بتمن سال جاری 80 ساله و آستریکس 60 ساله می گردد. اما از آن چه در فستیوال کتاب های مصور آنگولم در پاریس گذشت می توان این طور انتظار داشت که روزهای پررونق کتاب های مصور هنوز در راهند.

بازار داغ کتاب های مصور

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، یکی از نویسندگان کتاب های مصورمی گوید: حضور این حجم از نبوغ و استعداد بی سابقه است. تا کنون با این تعداد از کتاب های بی نظیر روبرو نبودیم.

مدیر هنری این فستیوال بیان می نماید: امروزه شاهد انتشار کتاب های مصور بیشتری در فرانسه و بلژیک نسبت به سال های اخیر هستیم. آمار و ارقام از افزایش سالانه 700 کتاب در سال 1990 به رقم 5000 کتاب در امسال خبر می دهد.

با نگاهی به رویدادهای اخیر دنیای کتاب می گردد متوجه شد آینده روشنی در انتظار کتاب های مصور است. در ماه جولای کتاب سابرینا نوشته هنرمند آمریکایی نیک درانسو توانست اولین رمان مصوری باشد که در لیست نامزدهای جایزه من بوکر قرار می گیرد. همچنین کتاب راهپیمایی که رمانی مصور درباره جنبش حقوق مدنی است توانست در سال 2016 برنده جایزه کتاب ملی ادبیات نوجوان گردد.

تاریخچه کتاب های مصور مراحل متفاوتی را در فرهنگ های مختلف طی نموده است. در اواسط قرن بیستم کتاب های مصور در ایالات متحده، غرب اروپا (بخصوص در فرانسه و بلژیک) و همچنین در ژاپن رونق پیدا کرد. اما تاریخچه کتاب های مصور در اروپا به دنبال آثار رودلف تاپفر در دهه 1830 شکل گرفت و با انتشار کتاب هایی همچون ماجراهای تن تن به محبوبیت رسید. اما در اوایل قرن بیستم بود که حضور ابرقهرمانانی همچون سوپرمن شکل جدیدی به کتاب های مصور داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 483

به "بازار داغ کتاب های مصور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ کتاب های مصور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید