بیمارستان شهدای سرپل ذهاب هفته آینده به بهره برداری مجدد می رسد

به گزارش سهندبلاگ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام نمود: هفته آینده با حضور وزیر بهداشت، بیمارستان بازسازی شده شهدای سرپل ذهاب به بهره برداری خواهد رسید.

بیمارستان شهدای سرپل ذهاب هفته آینده به بهره برداری مجدد می رسد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران منطقه کرمانشاه، قباد محمدی امروز (یکشنبه، 20 آبان) در نشستی خبری که به مناسبت سالگرد زلزله 21 آبان سال گذشته کرمانشاه برگزار گردید، اقدامات جامعه پزشکی استان را در زمان این حادثه بزرگ بی سابقه و افتخار آفرین توصیف کرد و اضافه نمود: در 40 روز اول زلزله تمام خدمات بهداشتی و درمانی را در این مناطق به صورت رایگان ارائه دادیم.

وی با اشاره به برپایی بیمارستان های صحرایی پس از وقوع زلزله، بیان کرد: در بیمارستان هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی برپا شده بود، حدود 35 میلیارد تومان دارو و تجهیزات رایگان هزینه شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این که تمام کوشش خود را به کار گرفتیم تا بیمارستان های آسیب دیده در کمترین زمان وارد مدار شوند، اظهار داشت: باتوجه به تخریب بیمارستان شهدای سرپل ذهاب تنها 20 روز پس از حادثه بیمارستان موقت بانگر را برای خدمت رسانی به مصدومان و مردم این شهرستان راه اندازی کردیم.

وی اضافه نمود: طی یک سال گذشته با صرف حدود 13 میلیارد تومان توانستیم بیمارستان شهدای سرپل ذهاب را مقاوم تر از قبل بازسازی کنیم و اکنون در آستانه فصل سرما آماده بهره برداری است.

به گفته این مسئول، این بیمارستان ظرف یک هفته آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری مجدد خواهد رسید.

وی اضافه نمود: جمعی از خیرین کاشانی نیز در حال ساخت یک بیمارستان دیگر در کنار بیمارستان شهدای سرپل ذهاب هستند.

محمدی با بیان این که شهرستان ثلاث باباجانی تا پیش از وقوع زلزله فاقد بیمارستان بود، بیان کرد: درحال حاضر کار ساخت بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان را شروع نموده ایم که امیدواریم طبق برنامه ریزی در سال 98 به بهره برداری برسد. البته در هفته آینده با حضور وزیر بهداشت بیمارستان صحرائی این شهرستان را نیز افتتاح خواهیم کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: نقاط آسیب دیده بیمارستان قصرشیرین نیز تعمیر شده و مسئله ای برای ارائه خدمت ندارد.

وی همچنین با اشاره به تخریب 21 مرکز بهداشت مناطق زلزله زده، گفت: بیشتر این مراکز بهداشت بازسازی شده و آماده بهره برداری هستند.

محمدی ادامه داد: در بحث پیشگیری از شیوع بیماری ها نیز خوشبختانه کوچکترین اپیدمی را در این مدت یک ساله نداشتیم و حتی با وجود این که مناطق سرپل ذهاب و قصرشیرین از کانون های سالک در کشور هستند، اما در این مدت با مجموع اقدامات جهادی صورت گرفته شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به سالک در این مناطق بودیم، به طوری که از میانگین 50 مبتلا در سال به 9 نفر مبتلا در سال 97 رسیدیم.

وی تاکید نمود: پس از وقوع زلزله تعداد پزشکان متخصص و عمومی را به صورت قابل توجهی در مناطق زلزله زده افزایش دادیم.

به گفته این مسئول، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زودی کتاب خدمات ارائه شده توسط این دانشگاه در مناطق زلزله زده طی یک سال گذشته را، رونمایی خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 84

به "بیمارستان شهدای سرپل ذهاب هفته آینده به بهره برداری مجدد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان شهدای سرپل ذهاب هفته آینده به بهره برداری مجدد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید