تور مجازی گوگل برای عاشقان هنر ، واقعیت افزوده شما را به ضیافت آثار ورمیر می برد

به گزارش سهندبلاگ، برنامه جدید گوگل به کاربران اجازه می دهد نقاشی های یوهانس ورمیر، شاعر فقید و شهیر هلندی را به واسطه تکنولوژی واقعیت افزوده تماشا نمایند.

تور مجازی گوگل برای عاشقان هنر ، واقعیت افزوده شما را به ضیافت آثار ورمیر می برد

به گزارش خبرنگاران، این برنامه که به نام برنامه هنر و فرهنگ گوگل شناخته می گردد کاملا رایگان است و با استفاده از واقعیت افزوده، بیشتر نقاشی های ورمیر، نقاش هلندی، از جمله دختری با گوشواره مروارید، را نشان می دهد.

شاید بتوان به جرات گفت که در هیچ کجای دنیا مجوعه ای به این کیفیت و دقت وجود ندارد که همه نقاشی های این هنرمند هلندی را یکجا نشان دهد. درواقع برای تماشای همه نقاشی های او باید به 18 نمایشگاه در 7 کشور مختلف سفر کنید. اما به لطف این تکنولوژی جدید نقاشی ها یکجا و در یک مکان به نمایش گذاشته می شوند.

این ویژگی جدید واقعیت افزوده، به شما اجازه می دهد تا مثل یک بازدید کننده واقعی در فضای نمایشگاه مجازی گام بردارید تا تمام 36 نقاشی ورمیر را با هم مقایسه کنید.

این برنامه توسط موزه موریتسوئیس در هلند که دارای شناخته شده ترین اثر ورمیر؛ دختر با گوشواره مروارید است، سرپرستی می گردد.

افزون بر اینها عاشقان هنر می توانند از این برنام را برای دریافت اطلاعات دیگر مثل تاریخچه نقاشی های ورمیر مورد استفاده قرار دهند. برای دریافت بهترین تصاویر در این برنامه واقعیت افزوده گوگل از یک دوربین رباتیک با وضوح بالا با نام Camera Art استفاده نموده است.

این گالری جیبی و مجازی شامل مصاحبه با کارشناسان هنری است که کار و زندگی این هنرمند قرن هجدهمی را شرح می دهند. برنامه مذکور هم اکنون برای کاربران iOS و اندروید در دسترس است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: انتخاب
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 171

به "تور مجازی گوگل برای عاشقان هنر ، واقعیت افزوده شما را به ضیافت آثار ورمیر می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی گوگل برای عاشقان هنر ، واقعیت افزوده شما را به ضیافت آثار ورمیر می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید