روند رو به رشد مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی کهن شهر مراغه

به گزارش سهندبلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ویژه مراغه از روند رو به رشد مرمت و حفاظت ابنیه تاریخی این شهرستان اطلاع داد.

روند رو به رشد مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی کهن شهر مراغه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، یعقوب طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه امروز سه شنبه 20 آذر 97 به پروژه های مرمت آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان در سال گذشته اشاره نمود و گفت: طی دو سال گذشته اجرای پنج پروژه مرمتی و ساماندهی بناهای تاریخی مراغه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته که تاکنون بخش عمده ای از آن ها به سرانجام رسیده و بخش دیگر در حال اجرا است.

طالبی در ادامه به بخشی از پروژه های مرمتی و بازسازی دو سال اخیر اشاره نمود و گفت: طی دو سال اخیر عملیات مرمت و بازسازی مسجد ضریر، مناسب سازی پوشش گنبد کبود، مرمت و بازسازی حسینیه قدیمی حاج غفار و پی گیری و حفاری باستان شناسی در محدوده برج های تاریخی مراغه شروع و در حال تداوم است، همچنین در این راستا عملیات مقاوم سازی، مرمت و بهره برداری از نمازخانه کلیسای هوانس به اتمام رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه، اظهار کرد: با توجه به میزان اضطرار و احتیاج به امر مرمت آثار تاریخی کهن شهر مراغه که متعلق به ادوار مختلف تاریخی است، لذا پروژه های عملیاتی بازسازی و مرمتی با نظارت مستمرکارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در حال اجرا است.

او در ادامه به برخی از پروژه های مرمتی در حال استمرار این شهر تاریخی اشاره نمود و گفت: در امسال تکمیل و تحویل پوشش فلزی گنبد کبود مراغه و بازسازی بخشهای فرو ریخته هره آجری، مرمت و حفاظت از مقبره آقالار و مقبره صدر کبیر، تکمیل و بهره برداری از حسینیه حاج غفار و محوطه آن و ساماندهی مسیر بازار در بافت تاریخی و از جمله برنامه هایی است که در دستور کار اداره کل استان قرار گرفته است.

طالبی در سرانجام سخنان خود، خاطر نشان کرد: در ادامه پروژه های مرمتی این شهرستان، به ادامه بازسازی نمازخانه کلیسای هوانس و بهره برداری نهائی از آن و همچنین ادامه بازسازی، اتمام مرمت و بهره برداری از مسجد ضریر خواهیم پرداخت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 197

به "روند رو به رشد مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی کهن شهر مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند رو به رشد مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی کهن شهر مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید