فروغ فرخزاد در مجله ادبیات و زیبایی شناسی دانشگاه سیدنی

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا واعظ شهرستانی پژوهشگر فلسفه دانشگاه بُن آلمان مقاله ای درباره فروغ فرخزاد در مجله ادبیات و زیبایی شناسی دانشگاه سیدنی منتشر کرد که بازتاب خوبی در معرفی شعر و تفکر فروغ به انگلیسی زبانان داشته است.

فروغ فرخزاد در مجله ادبیات و زیبایی شناسی دانشگاه سیدنی

در این مقاله با استناد به اشعار فروغ در پنج دفتر منتشر شده از وی و متعاقباً توصیف احوال وجودی او در طی دوران کوتاه زندگی، خوانشی اگزیستانسیالیستی و حداقلی از او ارائه می گردد. برای ارائۀ چنین خوانشی، از آن جا که حداقل دو دسته بندی کلی برای فلاسفۀ اگزیستانسیالیسم وجود دارد و به هنگام مقایسۀ فلاسفۀ قرار گرفته در هر یک از این دسته ها، تفاوتهایی از نظر نگرش به وضوح دیده می گردد.

در این نوشتار به اگزیستانسیالیسم ارائه شده توسط ژان پل سارتر در کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر استناد می گردد. به عبارت دیگر، ملاک ویژگیهای حداقلی ای که برای خوانشی اگزیستانسیالیستی از فروغ به کار برده می گردد، این فیلسوف و این کتاب خواهد بود.

به این منظور ابتدا برخی از مهمترین ویژگیهای مکتب اگزیستانسیالیسم از نگاه ژان پُل سارتر بیان می گردد. سپس، به توضیح کوتاهی دربارۀ زیست دنیا فروغ و تغییر و تحولات وجودی در او با استناد به اشعار او و آثار منتشر شده دربارۀ او پرداخته می گردد.

در خاتمه به وسیله مقایسۀ برخی از ویژگیهای مکتب اگزیستانسیالیسم با احوال وجودی فروغ، نتیجه گرفته می گردد که با توجه به وجود شباهتهای حداقلی، می توان خوانشی اگزیستانسیالیستی و حداقلی از زیست دنیا فروغ داشت.

علاقه مندان می توانند اصل مقاله به زبان انگلیسی را اینجا مطالعه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 116

به "فروغ فرخزاد در مجله ادبیات و زیبایی شناسی دانشگاه سیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروغ فرخزاد در مجله ادبیات و زیبایی شناسی دانشگاه سیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید